Service door de gemeente centraal in nieuw onderzoek Rekenkamer Zeist

Het onderzoek naar het functioneren van de gemeentelijke organisatie wordt in de periode januari - juni 2018 uitgevoerd.

Hoe vinden inwoners de service en de dienstverlening door de gemeente? Over welke onderwerpen nemen inwoners contact op, wie handelt de vragen af en hoe gaat dit? Deze onderwerpen staan centraal in het nieuwe onderzoek dat de Rekenkamer Zeist in samenwerking met twee onafhankelijke bureaus uitvoert.

 “Ik ben enthousiast over dit onderzoek omdat we op een eigentijdse manier onze gegevens verzamelen.”, aldus Alma Schaafstal, voorzitter Rekenkamer Zeist. “We werken hierbij samen met twee bureaus die ieder hun expertise inbrengen. Naast het gebruikelijke dossieronderzoek gaan we bijvoorbeeld ook luisteren naar telefoongesprekken van mensen met het klantcontactcentrum. De schat aan anonieme gegevens die we hierbij boven tafel krijgen, ook wel big data genaamd, is een waardevolle input bij het onderzoek. ”

Geplaatst

dinsdag 19 december 2017 | 09.50 uur

Laatst gewijzigd

dinsdag 19 december 2017 | 09.57 uur

Auteur

Geertjan Bossinga